Фрийланс и шофьорска книжка

Отново събрах малко мотивация и интересни преживявания и ето че сега ги пиша в блога. Първото и може би най-очаквано от доста време беше първата ми поръчка като фрийлансър. От доста време чаках да се случи – може би от година, година и нещо и на 26/7/2017 получих първата си поръчка като фрийлансър в сайта UpWork. Клиентът беше от америка, много разбран човек – американците знаят как се прави бизнес, а поръчката беше да се направи една простичка програма на C#. Всичко се случи доста бързо и неочаквано – тъкмо мислех да гледам филм и да лягам да спя (беше около 12 вечерта) и просто си проверих пощата, от там се сетих за сайта и видях една обява. Пуснах набързо няколко реда на човека и след има няма 5 минути той ми отговори, че съм одобрен и мога да почвам. Аз бях доста изненадан, защото не очаквах да се случат толкова бързо нещата. За един час направих програмата, човека остана много доволен. На следващия ден, искаше да се промени програмата – отново си подписахме нов договор и всичко беше точно. След това имаше един период на застой – в момента също го има. Няма много интересни или лесни проекти за правене, пълно е с хора които дават твърде малко, а искат твърде много или пък не знаят изобщо какво искат. Научих се да изчаквам – има и доста хубави проекти, но те излизат малко по-рядко. Преди няколко дни имаше пак един доста добър проект, клиентът беше холандец, всичко мина добре. Сега чакам да се появи отново някои интересен проект, да ме одобрят и да започвам.
Най-после, повтарям най-после си подадох документите за книжка и сега я чакам. Тоя курс дълго време го отлагах, после докато го карах имаше големи почивки и пътувания и докато се реша да мина изпита минаха 5 месеца, но най-после го изкарах. За сега не мисля да си купувам автомобил, но ако работата със свободната практика т.е фрийлансърството продължи да върви добре, може и да се замисля.
Започнах да си довършвам нещата(отново) и вече довърших 2 книги за 2 дни. Довърших един сериал, скоро ще довърша и още един друг. В момента чета няколко книги едновременно и като цяло гледам да си държа мозъка постоянно зает и да не мисля за глупости. Последно прочетох „Моят живот и работа“ на Хенри Форд и определено много ми хареса. Дори бих могъл да кажа, че това е една от най-добрите книги които скоро съм чел. Препоръчвам я силно на хора които имат предприемачески дух.
Като стана въпрос за предприемачество, се сетих за два доста надъхващи филма. Единият е доста стар – казва се „Хвани ме ако можеш“, а другият е малко по-нов, не знам дали си има име на български, но на английски се казва War dogs. И двата филма радват доста и определено мотивират. Ако някой ден ви стане скучно или леко депресирано тия филми биха ви извадили доста бързо от депресията, че дори и биха могли да ви мотивират да правите нещо.
В момента се опитвам да направя един софтуер, който да защитава компютъра на потребителите от зловредни сайтове. Нещо като защитна стена, но много по-опростено. Мисля че ще се получи доста добре, влагам голяма част от енергията си в него и като цяло се надявам наистина да помага на хората. Ако се прочуе, може да направя и платена версия с повече функционалност.

Това е за тази публикация. Не съм сигурен кога ще пиша отново тук, но със сигурност ще е интересно..

Вашият коментар